måndag 8 juni 2015

And I Will Walk 10.000 Steps


Nu är jag på gång med att gå. 10.000 steg om dagen är målet. Lättare vissa dar än andra att lyckas. Känner mig redan piggare om kvällarna de dagar jag gått på ordentligt. Det är dags att sätta den här skamligt eftersatta trettiofemåriga kroppen i balans igen. Denna kropp som burit och förlöst två barn förtjänar ju lite omsorg. Att räkna steg per dag känns precis lagom och väldigt skönt just nu. Får oftast ta lilleman med men har gått med både vagn och bärsele vilket funkar finemang. Naturen är som vackrast nu och det är skönt för både ögon och skalle att vandra runt i grönskan. Har ju turen att bo med naturen in på knuten som tur är. Målet är att komna tillbaka till joggningen igen, minns jag mådde väldigt gott mentalt av den med.

Men detta är inte allt i satsningen på mig själv. För jag har även anmält mig till en nybörjarkurs i yoga med start till hösten. Ska bli så spännande. Har länge velat börja med yoga men inte kommit igång. Tror yoga kan vara en träningsform som passar mig fint av flera anledningar:
- jag behöver bli smidigare och hitta varje-dag-övningar för att både stärka och stretcha min nacke/rygg som ofta ömmar.
- jag behöver hitta plats för mental nedvarvning/själslig ro i min vardag.
- jag vill hitta en träningsform jag kan utöva på vardagsrumsgolvet hemma inne när barnen sover. Är ofta ensam hemma om kvällen å ska det bli nått tränat är det där det kan ske.

2 kommentarer:

Frida sa...

Snubblade in på din blogg då jag googlade på höftluxation 6 månader så läste lite från eran tid då!
Det är lite komiskt att min dotter också heter Ebba och fick ha skena i 6 veckor, däremot fick hon inte ha någon frejkabyxa efteråt! Min Ebba har också en kusin som heter Tuva som vi lånade babygym av så kunde inte annat än skratta när jag läste de :)
Vi fick däremot veta idag att hon mest troligt måste ha skena igen i 3 månader så vi ska dit på måndag för att kolla ordentligt.. Orolig mamma!

Frida sa...

Kul du hittat hit! Å så heter du dessutom Frida! Många sammanträffanden. Vad tråkigt om ni måste ha skena igen, men tänker att allt som kan regleras utan operation är bra. Kniper tummarna för er Ebba!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...