lördag 18 april 2015

Veckan - senaste nytt stoppa pressarna

Nytt är att Max har accepterat att ligga på mage. Och att han kunnat ligga så länge. Här på fina filten som farmor virkat. Och därmed har han hittat sin tumme ordentligt. Eller om det är tummen som gjort magläge accepterbart.

Så himla gottigt med tumme. Här har vi helt klart en liten som hade gillat att få sova lite på mage å snutta tumme. Men sova på rygg ska man ju göra och då ramlar visst tummen ur lite snabbare. 

En dag hade vi bilen inne på service. Hejdå pengar. För att få logistiken att funka hängde Ebba hos kusinerna en sväng om eftermiddagen. Så när jag kom hem möttes jag av de här två söta treåringarna på garageplanen. 

Max har upptäckt TVn och suttit som trollbunden och stirrat på den. Han är inte helt stadig än så jag stöttar hans huvud lite om ni undrar vad min hand gör.  Min hand har även nagellack, ett litet mirakel att hunnit kleta dit det med två små i hasorna. Hårfärgen jag köpt står däremot sen en vecka tillbaka på köksön och hånar mig och min utväxt.

Vi har haft "stora städdagen" på gatan där vi bor. Exalterad unge inför detta. En busunge, som smet iväg från stora städdagen två gånger. Hittades ena gången sittandes på pottan hemma i vårt badrum, rätt okej ändå. Särskilt som hon på typ en vecka bestämt sig att sluta med blöja och blivit torr. Måste köpa fler flicktrosor. Andra gången hittade vi henne ihop med en kompis på lekplatsen på gatan bredvid vår, inte helt okej.

Vi inledde veckan med lite mammahäng med mina båda kompisar Sandra och Ulrika som också fött bebisar i februari. Guld att ha nån att bubbla med som är i samma fas som en själv vad gällt graviditet, förlossning, storasyskon och flerbarnsmammalivet. Och kul för storasyskonen att leka med varandra. På tal om mammahäng så har veckan också inneburit premiär för föräldragrupp hos BVC. Det var också trevligt även om promenaden dit och hem var väldigt regnig och blöt. Och på tal om promenad så har jag gått en kvällspromenad (utan barn) med Linda med.

I veckan har vi också hälsat på mitt jobb. Kul men märkligt att vara där. Slås av vilken bra arbetsplats jag hör till och vilka väna människor jag jobbar ihop med, alltid god stämning där. Men slogs även av vad lätt det var för mig att släppa jobbet denna gång, beror nog på att förlossningen fick sånt kritiskt slut och en fick lite distans till livet så att säga. Har verkligen fokuserat på att vara just mamma sedan dess.

Ja det var väl allt rafflande nytt som hänt denna vecka. Over and out.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...