fredag 24 april 2015

Känslan av att vara hudlös

Känner mig hudlös. Alla känslor är så ömtåliga just nu. Allt blir så stort och tungt. Men det kanske är så det är när jag nyss har lämnat en mentalt påfrestande graviditet bakom mig. När jag fortfarande är glad att jag överlevde förlossningen. Har insett jag högst troligt inte hade gjort det om jag inte fött på sjukhus i vår tid. Lite darrigt att tänka så, är så otroligt tacksam för svensk sjukvård. 

Känslor särskilt negativa och motgångar blåses liksom upp i mitt lilla vattenglas. Att aldrig sova mer än 4 timmar i sträck. Att ha låga järndepåer. Att vara hemma mycket där många dagar är lika varandra. Att ha mycket tid att tänka på. Att aldrig vara riktigt själv. Att ha kroppskontakt nästan jämt med en eller flera av bebis, syster, man eller rentav katten är förvisso mysigt men ibland blir det för mycket. 

Saknar mig själv och inser det är nu jag borde satsa på mig själv. Vårda både min kropp, mitt psyke och mina relationer. Göra det som ger mig energi. Men när jag är så trött hela tiden vet jag inte riktigt var jag ska börja. Är inte riktigt nöjd med mycket just nu. Men en kan ju inte bara gnälla, jag får ju göra lite förändring med. Tänker lite fler promenader och lite yoga kanske. Sen läsa fler böcker och se mindre tv. Vill också planera in kul kompisträffar och andra vuxenaktiviteter bara för mig. Så jag har lite kul grejer att se fram emot.

2 kommentarer:

Fifi sa...

Det är så svårt att hinna med sig själv! Och när Elly var bäbis tappade jag bort mig själv så mycket. Häng gärna med mig på yoga nån gång om du vill!

Frida sa...

Det låter spännande jag får öva hemma på vardagsrumsgolvet lite fört tror jag har ju inte kommit igång riktigt än :P men sen så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...