torsdag 12 mars 2015

Veckan

I veckan som gått:

Max har fått ett större behov av närhet och är mycket mer social. Han är vaken flera timmar i sträck och då vill han absolut inte ligga själv. Så han har spenderat mycket tid i min famn. Lite jobbigt å göra allt med en hand men väljer ändå att se det som mysigt. 

Ebba och jag har haft flera mysiga eftermiddagar ute, en av dem så hoppade och plaskade vi i en lerig liten bäck. Buskul å väldigt blött. Och en lera som luktade lite skumt på kläderna när de torkat.

Vi har njutit av rätt mycket vårsol och blå himmel. Vilket lett till solglasögonpremiär!

Ebba har fortsatt att mysa och pussas med brorsan. Hon är jättegullig med honom och ligger ofta och småpratar och sjunger för honom.

Jag har fått ett knippe barnnävesvarma snödroppar, dessa placerades sedan i mitt dricksglas med stor omsorg. 

När jag har hämtat Ebba efter förskolan har jag plockat med lite mellis och sen har vi varit ute i timmar i vårsolen och lekt på lekplatser i området. Max har just nu ett långt sovplats mellan 13-16, schyst tajmat av honom. Jag ammar honom rejält innan vi gått hemifrån och sen har han sovit gott av all frisk luft.

Eftersom Max velat spendera all vaken tid i min famn har jag testat vår bärsjal. Jag är inte sjalfrälst (än) tycker jag blir så varm och dessutom tycker jag att Max hänger ivägen. Snart kommer jag kunna använda vår vanliga ErgoBaby-bärsele, han ska bara bli lite stadigare i nacken, det ser jag fram emot.

Hela familjen har blivit förkylda, ja mest snoriga faktiskt. Så även lille Max, vilket såklart har känts väldigt oroande så här i RS-tider. Satt å ångrade så att vi skickat Ebba till förskolan redan, men vill samtidigt inte ha dåligt samvete för det. Hon behöver träffa sina kompisar och få busa av sig några timmar. Men nu verkar det *pepparpeppar* ha gått bra. Vi är alla bättre och med lite näsdroppar och snorsug har Max fixat detta helt okej hitintills. Nu kniper vi tummarna vi alla är friska snart igen.

Vårvädret har även krävt vårigare kläder. Convercepremiär!




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...