söndag 29 mars 2015

Mammas pojke


Visst är Max rätt så lik mig som bebis? Råkade se ett foto på mig där jag är runt halvåret och tyckte mig se min egna lilla bebis där i knät på min gammelmormor.

Just nu märks det tydligt här hemma hur bunden det lilla spädbarnet är till mamman när man ammar. De sista veckorna tar Andreas mer hand om Ebba och jag om Max. De leker och busar och går upp med tuppen medan Max och jag ammar, myser och får sovmorgon. Det där kommer ju jämna ut sig allt eftersom. Vi har testat flaskmatning men med ett rätt varierat resultat. Max verkar helt enkelt vara ett barn som föredrar tutten. Och eftersom jag är mycket själv med båda barnen tycker jag det är mysigt att få gosa lite ifred med lille Maxen.

Som tur är har vi rätt långa mellanrum på måltiderna med Max. Det kan gå 3-4 timmar mellan målen vissa tider på dygnet, men på morgonen och kvällen vill han äta tätare. Med lite planering så kan jag och Ebba lämna grabbarna hemma och göra små turer själva. Strax ska hon och jag iväg på ett barnkalas hos en dagiskompis tillexempel. Vilket innebär att det är dags att sätta fart nu, äta frukost, slå in paket (innebandyklubbor m boll) och ta fram kalaskläder åt Ebba. Ha en fin söndag!

2 kommentarer:

Erika sa...

Superlik dig! Det såg jag direkt på de första bilderna när han var nyfödd. Och vet du, mina barn har också bredare mellan ögonen än jag, syns så tydligt på bilder. De har forskat på detta och sett att det beror på att vi sov på mage dåförtiden... Och barnen som sover på rygg har bredare mellan ögonen! Spännande va!

Frida sa...

Det där är väldigt intressant. Undra om våra ögon sitter tättare än naturen tänkt. När vi var små var ju rekommendationen att sova på mage...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...