söndag 15 mars 2015

Helgen

Detta var eventuellt sista helgen på länge som Andreas jobbar helg. Jag är ju förvisso van att ha varannan helg själv, men ser fram emot att bli mer vanlig familj. Kommer socialt sett bli enklare att umgås med andra nu. Innan har våra gemensamma lediga helger känts så värdefulla att få vara tillsammans och de helger då han jobbat är jag ju med Ebba. Nå väl, sista helgen då hag kör själv ned barnen spenderades så här:

I fredags var vi och shoppa lite sen åkte vi till en lekpark och hade picknick, matade fåglar och småfrös i kyliga vindar trots strålande sol och blå himmel. Detta förrädiska vårväder. På väg hem körde vi nästan ihop med min pappa som blev babyvakt i vår bil medan jag å Ebva raceade genom mataffären i jakt på fredagsmys. Enchiladas med pulled steak blev resultatet.

I lördags var vi mest hemma. Långfrukost med Andreas. Ebba gillar att fotografera just nu och hon förevigade detta. Städade lite. Hälsade på min syrra en sväng. Vårsol som vanligt sista tiden. Var ute i flera omgångar och lekte på "vår" lekplats. Städade lite till. Och jag planterade första krukan med vårblommor utanför dörren. På kvällen kolla vi mello och drack lite bubbel.

Idag var Andreas ledig. Medan han var ute med barnen så fick jag lite egentid. Så då passa jag på att skura golvet, och äta upp resterna av Ebvas lördagsgodis åh ett sånt sötsug som sliter i mig nu. Sen åt vi vår första lunch ute på altanen. Åh så härligt, plättar må vara gott, men all mat smakar godare ute.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...