söndag 1 mars 2015

Graviditeten är som bortblåst


Efter tre veckor med honom hos oss känns den sega långa graviditeten som bortblåst. Transportsträckan är över. Livskrafterna vänder åter. Känner mig energifylld och nyvaken. Redo att ta tag i livet igen. Träffa vänner. Städa garderober. Inreda färdigt här hemma. Ta tag i motion och kost. En massa saker som är svårt att hinna med när jag har två barn som behöver mig dygnet runt. Särskilt som jag faktiskt främst vill jag mysa med min lille pojk och ha skoj med min kloka och roliga tjej. Men jag har en nytänd vilja och iver inom mig att hitta på saker igen. Det känns väldigt skönt.

I övrigt sväller och växer kärleken till vår lille Max i mitt bröst. Starkare och starkare för varje dag. Vill bara hålla honom i min famn, knipa hans lilla hand i min, pussa hans silkeslena huvud och fylla näsan med bebisdoft. Ljuvligt att ha honom på utsidan av magen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...