torsdag 19 mars 2015

En sån bra dag!



Dagen började med att Ebbas kompis (med mamma) från föris hälsade på oss. Så gulliga ihop de två tjejerna! De tyckte det var så kul att ses hemma här. När de gått hem gick vi ut en sväng. Ebba ville cykla iväg och knacka på hos kusinerna, de var såklart inte hemma, vilketjag ju visste men nu fick vi ju gå en sväng. Dessutom passade vi på att hoppa lite på deras studsmatta. Får se om vi inte ska skaffa en sån vi med nu i vår. 

Max sov visst extra gott i vagnen idag och fortsatte med det när vi kom hem. Jag och Ebba stekte pannkakor till sen lunch. Älskar pannkisar, brukar slänga i extra ägg och lite rågsikt el havregryn för nyttigare variant. Ebba äter helst sina med keso eller turkisk yoghurt istället för sylt. Idag rulla jag ihop mina med paprika, fetaost och lite yoghurt, lite mer som creps. Mysigt med lite egentid med Ebba om dagarna. 

När jag insåg att lille sömntutan sovit i fyra (4!) timmar i vagnen, och han dessutom dragit ner mössan för ögonen, så väckte jag faktiskt honom. Vi ammade och sen gick vi ut igen. Lekte på vår lekplats hemmavid med grannbarn. Sen hem och titta på Tingeling och piratfen för vet inte vilken gång i ordningen. Värmde korvstroganoff och ris till middag, och åt framför TVn. Älskar när det finns rester! 


Sen nattade jag de här godingarna. Sen Ebba slutat sova om dagen har vi rätt smidiga nattningar. Läser två böcker, pratar lite, sjunger några sånger och gosas sen sover hon, och ofta går det snabbare än så. Vi har dessutom blivit bättre på att lägga henne i tid, vid 19 är det tandborstning, lite tvättning och på med pyjamas. Och nu sover hon alltid före 20. Väldigt skönt att ha fått tillbaka kvällarna. Andreas är iväg ikväll så nu ska jag ner till tv-soffan å titta på knasiga dokumentärer på Discovery Chanel och dricka tea och äta kanelbullar. Fler sånna här dagar tack!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...