måndag 23 februari 2015

Säg hej till Max


Säg hej till Max! Nu har vi (läs jag=velmajan) funderat klart och kommit överens kring namnvalet. Det blev vår förhandsfavorit som segrande - Max. Ett namn som även storasystern tyckte var det bästa av förslagen.

Å alltså, jag är ju sååå himla ödmjuk och inte alls partisk nu, men detta lille gossebarn kan ju vara det sötaste å finaste jag någonsin sett. Kan inte se mig mätt, eller sluta lukta in hans ljuvliga bebisdoft eller pussa hans silkesmjuka huvud. Han verkar hitintills vara så snäll och go och det känns som om han redan har ett lugn i sig. Okej han är bara 2,5 vecka än men det verkar vara en skön och avslappnad liten kille vi fått in i familjen. Och för egen del så känns det helt ljuvligt att vara sådär nyförälskad i ett till litet barn. Moderskärleken är den mäktigaste sortens kärlek jag smakat på.  

2 kommentarer:

Petra S-H sa...

Grattis till bra val av namn. Vår Astor heter Max i andra namn =D Det är ett gulligt namn, kort men med mycket kraft på något sätt. Och nu vill jag ha mera bebisar då jag ser på er lilla... ;)

Frida sa...

Tack så mycket. tycker du beskrev namnet väldigt bra :-) hihi kul å smitta bebissjuka ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...