fredag 13 februari 2015

Så (himla himla) värt det

Det kan ju inte undgått någon av mina läsare att jag tyckte det var rätt kämpigt att vara gravid den här andra gången. Men nu känns det bara sååå himla himla värt att ha genomlevt dessa nio tunga månader. Här sitter jag nu med världens gulligaste lilla bebis. Helt ofattbart (åter igen) att det kommit ut en aldeles perfekt liten minimänniska från min mage. Han är så himla fin och jag sitter och tittar på honom med ett fånigt förälskat leende klistrat från öra till öra. Min lilla babyboy. Livets mirakel. 

Själv märker jag tyvärr fortfarande av den blodförlust jag fick i efterskedeet av förlossningen. Än är jag lite blek, trött och har en huvudvärk som kommer och går. Får tänka mig för när jag anstränger mig så jag inte blir yr. Tar jordens äckligaste järntillskott, smakar typ blod, blä! Och ser till att äta, dricka och sova så regelbundet som möjligt med två småttingar i familjen. Ser fram emot att få ökade krafter så jag kan komma ut och röra på mig lite mer. 


Har varit en känsla av vår ute några dagar och faktiskt har snödroppar börjat kika upp i vår trädgård. Tror detta kommer bli en ljuvlig föräldraledig vår med mycket tid ute i trädgården och naturen. Men en ska ju inte ropa hej än. I eftermiddags har det dalat ner vitt puder över allt och våren känns avlägsen. Och lika bra är väl det när min fysiska form just nu mest orkar med lugna inomhusaktiviteter.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...