torsdag 26 februari 2015

Mammaledigt på egen hand

Alltså vad hon är gullig mot sin bror. Kommer och berättar och förklarar saker för honom "det här är din och min mamma, jag är din storasyster och jag ska ta hand om dig och lära dig gå". Hon sjunger små sånger för honom med egna texter. Kommer och pussar och kramar lite lagom omilt på honom. Förut idag sa hon "mamma vår bebis är fantastiskt söt" vart får hon alla ord ifrån? I morses när jag ställde fram frukost hade hon lagt sig bredvid honom och läste saga för honom, en Max-bok passande nog. Jag dör ju sötdöden flera gånger varje dag. Så himla lättad att det ännu inte finns någon utpräglad avund mot brorsan utan bara massa stolthet och kärlek. 

Nu har Andreas börjat jobba igen och jag har haft mina första två dagar själv med barnen. Har inte blivit så mycket gjort då det varit pisdigt kallt februariväder men vi har haft det mysigt och lugnt. Inga större utbrott och rätt lite friktion. Ebba har blivit väldigt mammig igen och vill gärna krypa upp i min famn men har inget emot att dela den med lillebror så mycket gos har det blivit.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...