onsdag 11 februari 2015

Lillebror


Att ta till sig ett barn till gick hur lätt som helst. Älskade lille pojk vad vi är glada att ha dig hos oss. Så mjuk och spröd. Så himla söt, kan titta på honom i timmar. Luktar så gott. Som alla spädisar sover han mest, men när han är vaken ligger han storögt och tittar sig omkring.

Han är så himla snäll, lugn och go. Sover mycket och när han vaknar hörs små knorrande och smackande ljud. Gråter gör han bara när vi tar av blöjan på skötbordet, hoppas det inte svider i rumpen, men han tystnar så snart en torr blöja är på plats. Blöjor i storlek ett är så himlahimla små och ändå är de så stora på honom. 

Amningen går även denna gång oförskämt bra för mig, ja nån nytta ska jag väl ha av mina G-kupetuttar, löjligt vore väl annars. Mjölken har hur som haver runnit till ordentligt nu, utan att jag åkt på någon hormondipp och gråtattack. Skönt. Så lillen får massa mat, till ock med så mycket att det rinner i mungipan och ger honom hicka.

Namn då? Jag föreslog ett helt nytt pohknamn för någon månad sen som vi båda tog till oss och spikade. Men när han var ute och de skrev namnet på tavlan i förlossningsrummet så hände nått i mig. Så nu känner vi efter. Eller jag då. Andreas och Ebba är överens. Namn är ju viktiga grejer, han ska ju heta detta livet ut. Nå ja, namn ska han få och när det är klart ska vi berätta. 

Nej nu knorras det från lillebror, dags för blöjbyte och lite amning tror jag bestämt. 

2 kommentarer:

Tess sa...

Vilken godbit! och redan så bra smak när det kommer till kläder, inte illa :)

Frida sa...

Visst är den fin? Kappahl får allt till det ibland :) Hade redan samma tröja i annan färg till Ebba så min syster köpte matchande åt lillen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...