måndag 16 februari 2015

Igår & idag med bebis på bröstet


Igår kväll såg det ut så här strax innan nattning. Så himla mysigt att ligga i soffan med sovande bebis på sitt bröst. Sen fick stora ett känsloutbrott eller snarare känslokrash och båda föräldrarna behövdes för att mildra tårarna. Liten fick sova själv i vagnen så den stackars treåringen tillslut hulkande kunde somna med både mor och far vid sin sida. Inte lätt att bli storasyster.

Så här ser det ut just nu. Jag är trött idag igen, hej blodförlust! Och har lite halvonda eftervärkar. Stora och pappan är ute och leker just nu så jag gosar lite extra med liten. Jag ska strax lösgöra mig från myset med liten och laga middag. Vi har en vecka till med båda föräldrarna hemma så det gäller att passa på att både leka extra mycket med stora och mysa med liten innan vardagen slår till.

Liten har förresten ätit upp sig rejält sen vår hemgång från BB. 600 gram upp på 8 dagar. Snacka gräddmjölk i mina tuttar. I denna takten blir det strax strl 62 på kläderna. Men är så tacksam att amningen funkat så bra trots min kassa form. Har inte behövt oroa mig för lillebror skull i alla fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...