onsdag 4 februari 2015

40+0 på övergång

Här kommer snabbt inlägg från ett mörkt sovrum där en dotter med växtvärk just nu sover efter flera uppvak med gråt och orolig sömn.  

Det har alltså inte fötts någon bebis än. 

Att ställa in sig på att tvåan skulle vara tidig liksom ettan. Big misstake. Men jag tar det med jämnmod. Mår rätt bra, förutom känslan av att vara smällgravid då. Längtar efter att få tillbaka min rörlighet.

Är rätt mycket inne i min egen bubbla just nu. Har verkligen varit hemma supermycket sista veckorna och mest umgåtts med min lilla familj. Men i måndags kom vi iväg in till stan och firade svägerska/syster/fasters födelsedag på tapasmiddag på Pinchos. Jättegott och trevligt, kul att Ebba sköter sug så fint på restaurang. Idag har jag varit i stan igen. Först för ett besök hos barnmorskan, jag hade lite högre blodtryck än vanligt men annars allt fint med mig och bebis. Sen hade jag lyxen att få fikaluncha med tre tjejer till som också ska ha barn vilken dag som gelst. Snart kommer babyboomen! På eftermiddagen var min mamma hemma här, och dammsög och lekte loss med Ebba. Även min pappa dök upp senare och jag lagade riktigt god middag med wokade nudlar och lax med lime och koriander. Så nu är jag laddad med socialenergi igen och känner mig rätt så redo. Men det är klart lite nervös inför förlossningen är jag...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...