lördag 31 januari 2015

Väldigt tråkigt att vänta

Följande dialog utspelade sig mellan mig och treåringen idag.

Ebba: "Det är väldigt tråkigt att vänta"

Jag: "Vänta på vad?"

Ebba: "På bebisen"

Jaha så har jag fört över min uttråkade väntan på dottern också. Eller så är ett soffkolli till morsa inte så kul att hänga med hela dagarna. Barnafadern jobbar såklart denna helgen, men det är nog mer synd om honom än om oss. Gå runt på jobbet och vänta på besked om att det är på G, han gillar helt klart inte att lämna oss ensamma hemma. Men det går ingen nöd på oss, mer än att vi nog snart får fyrkantiga ögon av allt film/tv/iPad-tittande. 

Jag orkade i alla fall ta oss ner till byn (med bil såklart, ha inte för höga tankar om mig) idag för inköp av lördagsgodis, semlor och pizza. Viktigt att kolhydratsladda inför en förlossning har jag läst... Samt tvingade ut oss i snön en stund på eftermiddagen för frisk luft och springa av Ebba lite energi. Sen var all min energi slut. Jag fräste TYST åt mitt barn när hon tjatade om att höra Frost åter igen. Så när Andreas kom hem berättade hon detta med gråt i rösten, varpå jag raskt lämnade över stafettpinnen och skamfullt kröp ner i ett varmt bad. Inte bästa mamman i stan precis. Tur vi är två ändå. All respekt till singelföräldrarna.

Oh vad jag längtar tills detta är över. Har börjat må gravidilla igen, till och med spytt upp frukosten en dag. Har fler och fler förvärkar, vilket väl iofs är positivt. Bebis komsikomsi!!

Förresten. Jag har aldrig varit så gravid som jag är idag. Vecka 39+3 och konstaterar att nej det blir inget januaribarn här inte. Och fortfarande är det flera lååååånga dagar kvar till beräknat datum. För att inte säga de där två veckorna man tillåts gå över. Håhåjaja  håhåjaja!! Borde väl passa på att njuta av gravidmagen (för lite mysig är den, ibland...) snart är det över och som det känns nu så kommer jag aldrig mer vilja vara gravid efter detta. 


2 kommentarer:

bokstavskombinationer sa...

Som du anar är vi ju några som också väntar och hejar på er. I smyg <3

Frida sa...

Det känns skönt att veta. Oh trycket i min mage just nu. När kommer hen ut egentligen???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...