måndag 26 januari 2015

Familjemåndag

Visade sig att Andreas visst var ledig idag med. Tjoho! Så vi har haft en skön familjemåndag. Det har regnat och slaskat ute och ingen av oss har ens velat gå ut. Varit en rätt slö dag med andra ord, men mycket kvalitetstid tillsammans. Kanske sista familjedagen med enbart ett barn?

Saker vi gjort idag:

- Efter vissa nattliga sängbyten där jag låg vaken nån timme runt fyra klev de andra två upp vid sju, jag somnade om och sov till halv nio. Jag är så trött nu alltså, behöver verkligen min sömn annars somnar jag om i soffan.

- Jag och Ebba har bakat chocolate chip cookies, lättbakade efter Leilas recept. Andreas älskade dem, jag tyckte de blev väl frasiga, i med mer mjöl & havregryn nästa gång?


- Ebba lärde sig öppna kylskåpet själv så sen fick vi ha picknick på en filt på vardagsrumsgolvet med bland annat vindruvorna som hon hittade i kylen. Mysigt.

- Jag har webbshoppat kläder till mig själv! Bara till mig! Klickade hem lite rea från HM, en tröja, två byxor och tre linnen.
Får hoppas det passar bra när gravidkulan är försvunnen och jag ska vara lagom hemmasnygg och bekväm som ammande mammaledig. Kom på förra gången att långa linnen med vida tröjor/blusar/skjortor ovanpå var mina bästa amningsplagg. Känns kul med klädköp till mig då jag knappt köpt nått nytt förutom gravidbrallor sista halvåret.

- Monterat ståbrädan på vagnen påhejade av förtjust Ebba. Hon och Andreas körde sen ett provvarv ute och det gick prima. Vi hoppas klara oss utan syskonvagn så det känns kul att Ebba är så pepp.

- Lagat bromsen på vagnen, lite irriterande att vi löste det så snabbt och lätt. Tog väl typ 5-10 minuter att laga och så har bromsen varit trasig i kanske 1,5 år... Haha! Ibland är jag å min käre make precis lika lata. Men bra vi kan bromsa vagnen nu när bebben ska ligga där och sova. 

- Ebba somnade tidigt idag. Så det blev en myskväll för oss med brittisk deckare, varma mackor och the.  

Ja dagarna går, magen består. Jag mår över lag fint, lite molvärk och sammandragningar bara. Vi väntar, väntar och väntar lite till på att förlossningen ska börja. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...