onsdag 28 januari 2015

Hej hej från soffan


Hej här sitter jag och magen i vecka 40 och väntar lite till. För trött för att orka med nått större boande. Jag satsar på att vila och kolhydratsladda istället. Idag är Andreas på jobbet och Ebba ska snart hämtas efter sina fem timmar på förskolan. Jag har sovit en dryg timme i konstig ställning på soffan, ätit ugnspannkaka och tittar på herrarnas korta program från konståknings EM. Ja det var väl allt. 

Saker jag skulle kunna göra:
- Städa ur klädkammaren och skapa en hög med grejer åt maken att bära ut till förrådet.
- Rensa lådorna i byrån i hallen, vilket inkluderar att laga den nedersta som blivit knöfylld med leksaker. 
- Städa ur skötbordet.
- Tvätta, vika tvätt och sortera in i garderober. 

Saker att göra som är liiite roligare:
- Fylla i Ebbas bebisbok samt beställa bilder till den.
- Tack-korten från bröllopet borde beställas, de är mer eller mindre klara.
- Göra en fotobok över Ebbas första år.
- Göra en ny instagrambok.
- Göra en fotobok från bröllopet. 
- Hänga upp foton och tavlor på väggarna. 
- Hänga upp insynsskydd i tvättstugan så alla grannar slipper se vår hög av ren ovikt tvätt...

Om vädret tillåter, dvs om isen på gångvägarna här i området har regnat bort vågar jag mig kanske på en liten promenad med Ebba i eftermiddag.



2 kommentarer:

Tess sa...

det är kvar sen med. Gör det du känner för just nu och skit i måstena sötaste du! kram

Frida sa...

Tack <3

Har släppt allt, fokus på vila, födointaget och hygien(bada badkar är bra aktivitet för preggo + 3åring) fick dock skrivit liiiite i Ebbas bok en eftermiddag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...