söndag 4 januari 2015

Festlig inledning på nya året

Vi var på skojig nyårsfest i år. Farmor Lena fyllde 60 och detta firades med stort galej i Stenungsund. Massa folk och go mat. Extra kul för Ebba som knappt varit på större fest. Ett tiotal ungar att leka och dansa med, massa godis och chips. Och dessutom en bebis som hon storögt och fascinerat beundrade. Hon hade så kul. Vi med. Sen sov vi på ett urgulligt pensionat i Stenungsund och inledde året med en så god frukostbuffé. 

På vägen hem lämnade vi Ebba hos Eleonor och Tilde. Vi brukar oftast ha nått för oss när vi har barnvakt, men denna gång åkte vi bara hem. Märklig känsla att vara ensamma i huset. Andreas kollade nyårshockey och jag tog ett långt bad med badsalt och iPaden. Åt goda rester från festen och bara slappade ihop. Mysigt!

Dagen därpå jobbade vi men framåt slutet på eftermiddagen blev det ändrade planer. För likt förra trettonhelgen passar Ebba på att vara sjuk när vi(jag) ändå är lediga. Himla schyst planering från hennes sida så vi slipper vab:a. 

Näe skämt å sido. Stackars liten åkte på kräksjuka på årets andra dag. När hon var hemma hos faster och kusin dessutom. Så stackars dem som fick ta hand om första kräkkalabaliken. En så himla duktig liten tjej som spydde om och om igen utan större gråt och gnäll. Som tur är var detta en snäll variant *peppar-peppar* som gick över fort så redan igår kunde hon börja peta i sig lite mat igen och idag verkar hon kärnfrisk. Jag själv blev lite orolig i magen och mådde illa. Kändes särskilt spännande då bebisen samtidigt haft nån form av sparkmästerskap inne i min mage. Men jag verkar ha klarat mig lindrigt undan, sluppit spy och idag är magen lugn igen. Skönt att hänga över toastolen med mage i vecka 36-storlek känns mycket otrevligt bara vid tanken. Idag tar vi det lugnt, men nog mer för min skull än Ebbas, är väldigt trött idag. Funderar på att samla ihop lite energi och slänga ut granen och packa ihop julen. Men det är ju så mysigt med julbelysningen. Den får nog hänga kvar ett tag till. 

Imorgon är det tänkt att vi alla tre ska till barnmorskan och sedan ut på stan och  fixa lite grejer inför bebisens ankomst. Främst en ståbräda till vagnen. Men även ett gosedjur som Ebba ska få ge i present till bebisen. Kanske ett paket pytteblöjor, lite ersättning och nån ny napp å nappflaska med. Och själv borde jag verkligen köpa de där amningsbh:arna... Bebisens grejer i BB-väskan är redan packade. Den kan ju faktiskt komma redan nu...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...