lördag 24 januari 2015

Diabildskväll

Igår var jag och mina syskon hemma hos våra föräldrar och tittade på diabilder. Inga respektive och inga barn var med utan bara vi fem som i orginalfamiljen. Jättemysigt och ovant. Så tyst och lugnt och man hann tala till punkt. 

Vår pappa är fotograf så det finns verkligen väldigt många fina bilder att kika på. Men när de nu är som diabilder blir det ju lite mer otillgängligt att titta, men verkligen en upplevelse när man väl sätter igång. Så inte konstigt vi satt och titta på bilder till strax efter 01 på natten! Var så himla kul att se bilder på oss som små, särskilt nu när det finns en drös miniversioner av oss och jämföra släktdrag med. Framförallt är syrrans barn så otroligt lika henne. 

Syrran till vänster, brorsan i mitten och jag till höger. Här är vi ute på Orust (vi hade landställe där) sommaren 86 och vi är ca 1, 4 resp 6 år.

Jag samma sommar. 

Syskonskaran när brorsan är hyfsat nykläckt.



Här är mina morföräldrar, jag och Fanny. Efter vi hade badat vid Morlanda på Orust stannade vi alltid på denna bänken för att borsta bort sanden ifrån fötterna innan vi satte på skorna igen.

Bilden är lite oskarp men tycker det syns så tydligt att Ebbas kroppsspråk är så likt mitt på denna bild. Och så rynkar hon näsan på samma sätt som jag. 

Badgalningar på Österlen sommaren 89. En komponerad bild vilket är rätt otypiskt för att vara våra familjebilder. 

På väg hem från badet i Säveån.

Hela familjen på tröskeln till lillstugan på landet. Men en granntjej i mitten. 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...