söndag 4 januari 2015

30 dagar kvar


30 dagar kvar. Oj oj oj nu börjar det närma sig. Om vi har tur är det färre dagar än så. Jag har hela tiden trott på en januaribebis snart snart får vi se om jag haft rätt. 

Jag mår rätt så bra just nu. Trött och långsam. Vaggar fram. Svårt att böja mig ner. Stönar och stånkar när jag ska resa mig upp. Har ett tryck nedåt just nu, särskilt när jag ställer mig upp efter att ha legat ner. Känns som mensvärk ungefär och strålar nedbi lår och upp i ryggen. Positivt är att jag har inte alls lika mycket sammandragningar längre, sköööönt. 

Har varit väldigt skönt att vara julledig i två veckor. Känner mig inte alls lika stressad, sover bättre och har börjat fokusera mer på vad som väntar. Pepp på att värkarna ska börja så vi får åka in till förlossningen. BB-väskan är packad för bebisen. Babysängen är inburen från förrådet. Alla pyttekläder i strl 50-56 är tvättade, likaså alla filtar och lakan. Vi börjar bli redo att ta emot en bebis här hemma. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...