onsdag 14 januari 2015

20 dagar kvar

Tänk nu är det bara cirka 20 dagar kvar. Ofattbart. Känner tygliga rörelser i magen och har en uppfattning om vart lilla bebisens olika kroppsdelar är, huvudet neråt, rumpan mot min magsäck och armar och ben mot min högra sida. Men ändå har jag svårt att förstå att det är en riktig levande bebis i magen som snart är här hos oss. Och nu handlar det ju bara om veckor, dagar... 

Sista dagarna har tankarna cirklat mycket kring hur och när förlossningen kommer sätta igång. Och vem som ska ta hand om Ebba. Men även på att det kommer göra ont ont, haft som mensvärk till och från, magen är öm och gör lite ont. Förvärkar? Jag vet ju att smärtan som kommer är så mycket värre. Börjar faktiskt bli lite nervös... Längtar tills det är över. Vill ha en frisk bebis i min famn. Mår annars rätt fint och har till och med sovit bra sista veckan. 

I övrigt är jag trött på alla som säger min mage är liten för att vara så här sent i graviditeten. Själv känner jag mig så orörlig och enorm just nu.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...