lördag 24 januari 2015

10 dagar kvar



Inget är väl som väntans tider... 

Vem f-n har myntat det uttrycket? Och varför? Är ju oändligt tråkigt att bara gå och vänta och vänta och vänta. 

Slutade att jobba i måndags, väldigt skönt att slippa klä mig representabelt (hej mysbralla 24/7) och slippa kliva upp tidigt om morgonen. Dagarna hemma glider ihop utan särskilt mycket aktiviteter. Känner mig sammanväxt med soffan och alla stream-tv-program. Men så tacksam att jag kan vara hemma. Det är tungt i kroppen och jag har mina små krämpor så som ont i en svullen hand, svullna fötter, halsbränna och ömt bäcken, men inte är det några tecken på att det är på gång att komma ut en bebis inte. Nu är frågan om det blir en januari eller februaribebis. Tänk va? Om några dagar ska jag föda ut ett barn. Vårt andra barn. Helt ogreppbart även om allt är redo, babyskydd i bilen, BB-väskan packad, Ebbavaktande förberett och allt i så bra ordning som det kan vara inför den stora dagen. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...