lördag 27 december 2014

Snö

Tiiidigt i morse såg Ebba all snö som kommit i natt, sen var det omöjligt att somna om. Det blev en låååång morgon där Ebba var tålmodig och jag somnade om och om och om igen i soffan. Efter att ha ätit frukost, sett Frozen (igen), spelat Alfons på iPaden och sedan ätit frukost igen när pappan kom upp var det äntligen ett skäligt klockslag (9:30) att få gå ut utan att behöva skämmas om nån granne vaknar av lyckliga barntjut. 

Ute var det så vackert. Vitt puder på backe och träd. Massa snö bara sådär. Minst 15 centimeter. Andreas grävde fram pulka och skyffel från vårt förråd och han och Ebba dök ut i snön. Jag lyckades med hjälp av gummiband i midjan (eller va man nu kallar mitten på gravidmagen) klämma ner mig i mina termobrallor och skidjacka och sedan vagga efter. 

Jag fick mest stå och titta på både vid skottning och pulkabacken kände mig både otymplig och feg. Men det är alltid kul att se mina älsklingar leka ihop, shit va kul de har. Ögonen gnistrar på dem båda. 

Nu ska det visst vara kallt några dagar så hoppas för Ebbas skull snön ligger kvar så hon får fortsätta att göra snöänglar och åka pulka. Imorgon ska vi dessutom ta fram en "överbliven" julklapp från förra året. En snowracer som vi aldrig gav då det var grönt och regn och sen blev det aldrig nån riktig vinter här. Men nu så passar vi på att plocka fram den medan snön ligger. Så det blir några "se upp i backen annars får ni tusen hål i backen!". 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...