fredag 5 december 2014

En bild på mig som någon annan tagit

I juni var vi bröllopsfest med 50-60-tals tema. Just här hade jag och min nyblivna make(!) väldigt roligt när brorsan till killen som en gång i tiden "matchade" ihop oss skulle ta foto på oss i vår temaklädsel.

Jag kände mig urläcker i min mormors gamla klänning från 60-talet. Hade haft mycket bryderier över vad jag skulle ha på mig. Hade sökt genom både internet och min och mammas garderob utan att känna mig nöjd. Men bara någon dag innan festen kom jag på att, visst hade väl jag sparat några klänningar efter mormor i nån kartong på vinden? Och visst hade jag det! 
 
Tänker att vi ser så glada ut inte bara för att vi är barnfria för aftonen och på fest tillsammans. Vilket alltid känns omtumlande och kul. Utan också för att vi är så där härligt nygiftaskära (hittepåord). Denna bröllopsfest ägde rum bara någon dryg månad efter vårt egna bröllop. Det var väldigt mysigt att få "återuppliva" minnen från vår egna stora dag. Dessutom är vi extra lyckliga för vi har i dagarna fått veta att ett litet frö slagit sig till ro och börjat gro i min mage. 

-----

Detta är ett inlägg inspirerat av bloggjulkalendern hos Emily Dahl

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...