måndag 8 december 2014

En bild från i år som bäst beskriver min vardag



Är ju just nu uppe i några riktiga guldår. Livet med småbarn och två i princip heltidsjobbande föräldrar lämnar rätt lite tid och ork över till just vardagarna. Mycket handlar om lämna-pendla-jobba-pendla-hämta-kvällsmysa. Oftast är det jag som hämtar Ebba på förskolan. När vi kommer hem är både hon och jag rätt trötta. Så nån gång under eftermiddagskvällen så hamnar vi två i soffan och myser. När jag kikar genom min mobil hittar jag oräkneligt antal wefies på oss. Som vi skickat till den kvällsarbetande pappan i väntan på att han ska komna hem "vi längtar efter dig". De där timmarna när vi kommit hem kan vara rätt innehållslösa men i regel väldigt mysiga. En vardagsrutin full av små knubbiga barnakramar och blöta pussar, fnitter, skratt och gos. Och lite gråt, trots och gnäll ibland med förstås.

-----

Detta är ett inlägg inspirerat av bloggjulkalendern hos Emily Dahl, en jättemysig julkalender med tillbakablickar på året som gått. 

2 kommentarer:

Tess sa...

tack för inspon! och fina bilder. Jag hänger på. I elfte timmen :) Kram!

Frida sa...

Vad kul att du hakar på :) har fått mycket inspiration själv i bloggandet sista veckan, har varit lite till och från med det sista halvåret...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...