söndag 9 november 2014

Vad vi gör? Inget. Skriker lite bara.

Vad vi gör? Inget. Skriker lite bara. 

Haft en sån där mysig mamma-Ebba-helg med mycket tid med varandra. Och jag känner att de här tre åren då jag fått fokusera på att bara vara mamma åt ett barn har varit väldigt bra för mig. Jag har fått växa in i föräldrarollen och samtidigt lärt känna min dotter och följt hennes utveckling. Hon känns så stor och mogen nu, vet vad hon vill och kan både visa det i handling och med ord till och med argumentera för sin sak. Tre år till nästa barn har passat mig väldigt bra. Jag tror alla typer av familjekonstellation; ett barn, flera barn, tätt eller långt emellan syskon har sina fördelar, och nackdelar. Och jag har full förståelse för att vi alla gillar olika. Men faktum är att det är först njag är redo att bli mamma igen. Till ett barn till. Tvåbarnsmamma. Nu är jag redo för att lära känna en ny liten bebis. Redo att låta en bebis vara helt beroende av mig sin första tid hos oss. Ja nu längtar jag efter att få släppa in en till liten person i min mammabubbla...

Utmaningen då? 
Varken rubrikerns avundsjuka eller fem saker jag borde göra lockade fram någon skrivklåda som skapade några skoj inlägg hos mig, så med omtanke om er så låter jag er slippa läsa dem. Åter till novemberutmaningen imorgon.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...