lördag 1 november 2014

Ett avkopplande bad

Stramar och drar i magen idag. Tänkte det kunde vara skönt med ett lugnt och avslappnande bad. Smög upp på övervåningen när resten av familjen verkade djupt försjunkna i fotboll på TV resp spel på iPaden. 

Tände några ljus. Satte på lite lugn musik. Slog på varmtvarmt vatten. Hällde i lite lyxig badolja. Klädde av mig och gled ner i det ångande badet. Aaaahhh vad skönt.

Hör ljudet av den lite gälla barnstämman där nere. Hör tam-tam-tam i trappan. Hör hur rösten närmar sig. Dörren öppnas och in kommer hon. "Men jag vill också bada!" Raskt klär hon av sig sina kläder och klättrar upp i badkaret. Vattnet är för varmt skriker hon och sätter sig mitt på min mage samtidigt som hon öser i hinken med alla badleksaker... 

Ja jag blev ju ren i alla fall. 
Och vem vill väl bada ensam? 
Utan badankor??

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...