onsdag 5 november 2014

90 dagar kvar


Jo men de här sista 10 dagarna gick ändå ganska fort. Gick in i vecka 28 och därmed tredje trimestern idag. Bebisen väger ca 1 kg och är runt 35 cm lång, och skulle förmodligen klara livet utanför magen om hen föddes redan nu.

Jag får väl ändå säga att jag fortfarande mår ganska bra. Sammandragningarna kommer och går, jag undviker att lyfta så gott det går. Har haft som träningsvärk i övre delen av magen i flera dagar. Molar, drar och är inte speciellt skönt alls. Bebisen sparkar på som bara den. Alla mina värden och mått var bra på sista kontrollen på MVC. Lilla hjärtat i magen pickade även denna gång i 140. Har dessutom varit och vaccinerat mig mot säsongsinfluensa då gravida tillhör riskgruppen. Jag och en massa pensionärer med rollatorer som satt och häcka i drop-in-kön på vårdcentralen.

Är så nyfiken på vem det är som lever om i min mage om kvällarna. Börjar längta(!!) till själva förlossningen nu. Att få träffa vår lilla bebis. Känner mig redo och pepp på att föda nu. Så är det cirkus 90 dagar kvar. Snopet! Hoppas känslan består.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...