tisdag 25 november 2014

70 dagar kvar


Sista 10 dagarna har faktiskt (hurra!) gått rätt fort. Har varit på besök hos barnmorskan. Jag, magen och bebisen mår fint, följer alla kurvor och värden som den ska. Jag har åkt på en dunderförkylning och varit rätt sänkt så mycket tid har spenderats i tv-soffan. De nattliga toabesöken är nu uppe i två per natt, men jag somnar tack och liv om rätt med det samma nu. 

Bebisen är inne i en väldigt livlig fas. Det märks att det är mindre plats kvar att röra sig på där inne. Varje kväll ligger jag och tittar på magen och följer bebisens rörelser där inne. Magen putar och står ut åt alla möjliga håll när h*n där inne byter ställning. 

Tycker att jag känner ett annat tryck neråt redan nu, lite som att det bränner i blygdbenet. Känns som om det är lite tidigt, är trots allt nio veckor kvar. Inte för att jag klagar om bebisen kommer lite tidigt, men vi får göra komma över nyåret först. Sen så är liten så välkommen så. Och kanske är det trycket som gör det, men nu så känns det som om jag verkligen börjat gå sådär som en vaggande anka. Men det hör väl till. Känns som om vi närmar oss målet nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...