lördag 4 oktober 2014

Kanelbullar var det här!

Kanelbullensdag idag. Lite fånigt kanske. Men nybakta kanelbullar är ju så himlans gott! Dessutom är det ju sånt här barn gillar och även jag har ju ett barn inom mig (haha just nu två iofs) som gillar sånt. Och vad gör man inte för sin dotter? Så på morgonen har här bakats bullar. 

Om jag får säga det själv gör jag faktiskt väldigt goda kanelbullar. Mitt "knep" är att ha riven mandelmassa i fyllningen då blir det saftiga och goda bullar. Familjen min verkar instämma. Denna gång satte jag degen innan jag gick och la mig igår och ställde den i kylen över natten. Så imorse var det bara att baka ut degen ihop med min lilla hjälpreda. Så himla mysigt och kul att baka med Ebba. Även om det så klart blir lite mer stök och bök...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...