onsdag 8 oktober 2014

Fyra månader kvar


Om fyra månader har vi en liten bebis här hemma. Ofattbart. Och så stort. Ska bli så skojigt, och utmanande. Än har inte de klassiska tankarna och känslorna man ofta hör om inför syskon kommit till mig. Känner ingen rädsla för att inte räcka till, och tror helt klart att det är möjligt att älska ett till barn lika mycket. Tror kärleken kommer kännas lika självklar som förra gången. Går och längtar efter att vara sådär helt nykär i en till liten person. Tycker dessutom inte att den känslan är övergående eller blir vardag, slås fortfarande av lyckobubbel i magen över att vara mamma nästan varje dag.

Är däremot inte så sugen på sömnbristen jag vet väntar. Nattammandet gick ju an när man bara hade ett barn och kunde ta sovmorgon varje dag. Så lär det inte bli med en storasyster i familjen. Och så undrar jag hur det ska bli med sovplatser, mamma, pappa, storasyster, bebis och dessutom katten ska väl alla knö i samma säng. Trångt. Väldigt trångt. Har köpt en liten mindre variant av spjälsäng en sk bedside crib där man tar bort spjälorna på ena sidan och fäster spjälsängen vid sidan av vår säng. Då kan bebisen ligga själv men ändå vara näranära mig på min sida av sängen. Trots vi redan haft en småtting i sängen tycker jag samsovandet med pyttebebis är lite obehagligt. Så rädd att nån vuxen, syster, katt ska lägga sig ovanpå bebisen i sömnen. Eller att den ska ramla ur sängen. Nå väl, vem vet vi kanske får en bebis som sover hela nätter denna gången? Man kan ju alltid drömma..,

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...