måndag 1 september 2014

1,5 timmes skillnad


Från idag så har jag gått ner i tid. Slutar numera 15:30 och det känns sååå bra. Idag tog det bara 33 minuter från jobbet till föris. Inga köer. På förskolan var det massa barn kvar och Ebba blev helt förvånad och så glad att jag kom tidigt. "Nej men mamma!" Solen sken och väl hemma lekte vi ute med ett gäng grannbarn och mammor. Vi åt middag ihop hela familjen och sen fick jag äntligen klippt vår ängsliknande gräsmatta. Därpå bad i balja och lite mys i soffan på det. Bästa måndagseftermiddagen på länge. Att 1,5 timmar kan göra sådan skillnad.

4 kommentarer:

Fifi sa...

Gud vad skönt! De där timmarna gör verkligen stor skillnad!

Fröken Fisk sa...

:) Själv gick jag från jobbet när min tid var slut vid 15 och bestämde att förtroendetiden fick göras en regning dag istället.

Frida sa...

Väldigt bra beslut! Underbart väder idag :-)

Frida sa...

Ja verkligen. Piggare mamma, piggare unge och det gör ju en gladare eftermiddag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...