tisdag 26 augusti 2014

Vardagspusslet och tokig tacofisk

Nu är vi åter i vardagens hjul. Från 1 september börjar jag äntligen jobba lite mindre. Går ner till 85% och ska sluta 1,5 timme tidigare måndag till torsdag och hoppas på så sätt hinna hem innan värsta bilköerna. Så jag hinner göra nått med min skrutta innan det är dags för nattningen. Ska bli så skönt! 

Dessutom har vi börjat med Linas Matkasse igen. Första leveransen kom igår och idag lagade jag mycket skeptiskt  rätten "tokig tacofisk". Och jepp! Jag skulle följt mina instinkter och bytt ut spiskummin, koriander och paprikapulver mot typ peppar och möjligen lite basilika. Taco + fisk var inte en rätt vi kommer laga igen om en säger så. Fisken med pizzatäcke som vi fick från Linas förra hösten var jag med skeptisk till men den är numera en av våra vardagsfavoriter. Well well, smaken är delad, kanske sitter nån annan familj just nu och är lyrisk över den tokiga tacofisken. I övrigt har jag varit himla nöjd med Linas Matkasse fram till nu, detta var nog faktiskt första rätten som "sådär". 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...