tisdag 24 juni 2014

Schack matt

Kära gnällbok!

Jag behöver gnälla av mig. Om jag hasplar ut all galla här kanske hag vaknar upp imorgon som en ny fräsch människa? 

Gnäll numero ett. 
Jag är just nu trött så in i Norden. Förkyld, snorig, halsont och knastriga öron. En förkylning som tycks gå i vågor. Mår bra ena dagen för att nästa känna mig helt klubbad. Igår somnade jag ihop med Ebba 19:30, vaknade till av Andreas som klappa mig på kinden och undra om jag inte skulle passa på att sova ut ändå. Och som jag sov. Bortsett från vissa avbrott av min egna hosta och hostiga make samt ninjasparkar från de två minsta familjemedlemmarna sov jag "hela" natten till 07:30(!!) 

Gnäll nummero två. 
Imorgon ska jag hämta ut vår bil från verkstaden för jag vet inte vilken gång i ordningen den senaste månaden. När det senaste äntligen var lagat och vi var glada igen så gick såklart nått annat sönder. Här snackar vi verkligen svarta olyckan. Kan inte låta bli att tänka på allt kul vi skulle kunna gjort eller köpt för de pengarna. Vi skulle kunna ha fixat klädkammaren med nytt golv, väggar och garderobsvägg. Köpt fåtölj och sideboard till vardagsrummet, samt ny sängram och bäddmadrass till vårt rum OCH ny säng samt garderob till Ebbas rum... ELLER vi kunde ha rest på en två veckors all-inclusiveresa till fint hotell vid solig sandstrand. Men nu har vi plöjt ner de pengarna i det svarta hål som numera tycks bo i motorn på svarta bilen som vi tidigare älskade... Nu ska vi bara knipa tummarna att bilen håller hela sommaren så vi får en fridfull semester. Sen får vi ta ställning till om det är dags att byta bil, eller härda ut och hoppas att alla dyra reparationer nu är ordnade och att bilen rullar vidare ett bra tag till. 

Slut på gnäll, start på pepp. 
Nu är det bara 1,5 vecka kvar till semester för min del. Whoop-whoop fem veckors semester whoop-whoop! Har flera kul grejer att se fram emot innan ledigheten är här. Först väntar en hel ledig helg med min lilla familj, helt utan planer med, då vi fått för oss att Andreas skulle jobba. Nästa vecka ska jag på Laleh på Liseberg med mina svägerskor. Dessutom är det drinkkväll med min bokcirkel. Och födelsedagskalas för världens goaste tioåring. Nä ni hör ju. Jag får helt enkelt bli pigg å frisk nu så jag kan va med om allt kuligt. Pepp pepp!

2 kommentarer:

Tess sa...

Vilket skit! Hoppas du kryar på dig! Och har ni vägarna mot blekinge i sommar så finns en stående inbjudan! Kramar

Frida sa...

Ja trist var det men nu mår jag bättre å bilen rullar. Tyvärr far vi inte heller denna sommar åt det hållet, men gillar inbjudan och lovar att höra av mig när vi far österut :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...