lördag 7 juni 2014

Lördag och lugnet börjar sänka sig

Idag har varit en riktigt rolig dag. Min vän Judith och hennes minsta hälsade på oss på förmiddagen. Har gått troll i att få ihop det att ses för oss, jobb, sjuka barn, resor osv vi har ställt in och bokat om i en evighet. Men nu så fick vi till det. Äntligen så kul att ses!

På eftermiddagen fick vi besök av mina Sofior samt deras barn/syskonbarn. Vi var ute mest hela tiden, lekte, fika på altan och poolbad var lite av vad som hans med. Till middag bjöd jag på säkert kort, en simpel men alltid lyckad spagetti och köttfärssås. Både den äldre och den yngre trion hade en kul eftermiddag ihop. Att höra mitt barn kikna av skratt i leken med andra barn är så himla glädjefyllt. Och för mig att umgås med gamla vänner är alltid så enkelt och skönt. 

Jag som varit stressad och oroat mig för allt och inget sista tiden har gått ber lite i varv. Kanske är det alla långhelger senaste månaden. Men också ett besked vi fick i veckan som gick som oväntat hjälpt till att sprida sig ett lugn hos mig. Ett efterlängtat lugn som dessutom är rätt fritt från min vanliga oro. Att därtill fått rätt mycket skattepengar på kontot som lappar ihop hål i kassasäcken känns bra. Och om två veckor avslutas ett jobbprojekt och stressen kan sänkas ytterligare. En intensiv, späckad och stundtals stressig vinter och vår går till ända. Semestern är inte långt borta och det är redan full sommar ute. Jag börjar känna gräset mellan tårna och är redo att varva ner ytterligare. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...