fredag 30 maj 2014

Tuttar

Lady Dahmer skriver om att operera bort sina bröst. Åh det har varit en framtidsplan och dröm för mig i så många år.

Jag har med gått i de tankarna i säkert över 10 år och det som "hindrat" mig mest är viljan att kunna amma mina barn.  Knör ner mina "behag" i G-kupa sen tonåren och kan omöjligt komma på ett endaste tillfälle i livet då det varit en fördel att ha stora bröst. 

De är i vägen när man ska sporta, varmt å svettigt är det också. Jobbigt att välja blusar/skjortor som ska knäppas (hatar knappar som bresar). Och alla extradyra BHs och bikinis, ibland t.o.m fula, jag tvingats köpa för att få nån form av komfort. För att inte tala om den eviga jakten på en bra sport-BH, galet! Storbystade ska visst inte springa, hoppa och motionera. Kan villigt erkänna att avsaknaden av vettig sport-BH gjort att jag valt bort viss träning. 

För att inte tala om all oönskad uppmärksamhet från pojkar, killar, män,gubbar å andras sluskar som de dragit åt sig. Nå ja, ibland har jag väl gillat den uppmärksamheten, några osäkra år till och med sökt den, men ofta har den följts av nån form av smutsig och skamlig eftersmak. 

Dessutom, cancerrädd som jag är så är det är svårt att klämma genom dem efter potentiella knölar... 

Nä fy va less jag är på stora bröst. Tänker mig att när barnalstrandet är över ska jag med operera bort det mesta av mina tuttar. En B/C-kupa verkar lagom. 

Åh jag tror baskemig jag ska starta upp en egen bröstfond redan nu och börja spara pengar. En lär ju ha svårt att få det där finansierat på annat vis än ur egen ficka.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...