tisdag 20 maj 2014

Tomatplantorna är planterade

Låt mig presentera årets tomatplantor. Från vänster till höger.
Plommoncocktailtomater
Dansk Export "vanlig tomat"
Körsbärstomater 

Må de växa snabbt och ymnigt. Må de snart bära blommor som blir små gröna kart. Åh jag älskar min trädgård och att odla i den. 

Medan Andreas nattade Ebba var jag ute i trädgården. Planterade tomater. Städade på altanen och i mitt förråd. Rensade bland rädisorna. Konstaterade att snigelsäsongen är här. De har ätit upp ALLA mina skott av dill, persilja och morötter. Som hämnd samlade jag ihop dem i en hink och låt mig säga som så, just de exemplaren de kommer inte besvära mig mer. 

En timme i kvällssolen med fågelkvitter, jordiga händer och daggvåta tår. Åh det kändes som en omstart. Dagens stela axlar, stressiga puls och knut i magen löstes upp. Kände mig harmonisk och i nuet. Ska fixa mer i trädgården denna helg. Ger mig så mycket energi.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...