torsdag 1 maj 2014

Saknar när det är viktigt


Varje gång jag går in en ny fas, gör något stort, är med om något roligt och livet är på topp så saknar jag dem. Min morfar och mormor. Det har gått 22 respektive 5 år sen de gick bort. Men i mitt hjärta finns de kvar. 

Råkade hitta denna bilden idag och tårarna rann till. Hade velat ha dem med på lördag. Dela min glädje med dem. Men vet att de är med någonstans och hejar på. 

Jag har smygit med små minnen av dem här och var på bröllopet. I vimpelspelet finns tyg från sommarstugan på Orust som står för underbara barndomsminnen med dem, mormors kökshanddukar, tyg från en av mormors kjolar. En ljusstake står på bordet. På mitt högra ringfinger ska jag ha en ring med blå sten som mormor brukade ha. Och runt min armled, som alltid, armbandet från mormor. Så visst är de med mig även de stora dagarna. I hjärta och tanke. 

4 kommentarer:

Fifi sa...

<3

Fifi sa...

<3

Evelina sa...

Hej!
Jag hittade din blogg för ca 3 mån sedan när min dotter föddes och fick ha frejkakudde i sex veckor. Jag började läsa din blogg med stort intresse eftersom Ebba är lika gammal som min stora pojk. Det är så roligt att följa hennes utveckling, och allt annat som händer i ert liv! Skumt när jag inte ens känner er!
Jag ser fram bilder från den stora dagen!
Lycka till/ Evelina.

Frida sa...

Hej! Tack för din kommentar vad glad jag blev. Vad kul med en för mig ny läsare. hoppas du kanske fick läsa något som hjälpt i frejkatider? hoppas allt gått/går bra för din lilla flicka :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...