söndag 25 maj 2014

Röstat och firat mamma med bad

Tog med min lilla tjej till vallokalen. Lika bra att börja i tid så hon lär sig att alla får vara med och bestämma i vårt fina land. Så röstat - check!

Firat vår fina mamma. Världens bästa! Hon och pappa bjöd på härlig sommarlunch i deras trädgård. Färskpotatis, kokt morot och brytbönor, torsk med äggsås, ljuvligt! Och sen rabarberpaj med glass. Hela familjen var med förutom min man, helgarbetaren. Väldigt kul och mysigt, länge sen vi sågs hela gänget.

Och så klart när man firar mamma i min familj så badades det i viken hos mina föräldrar. Eller inte riktigt alla, men Ebba och en hel drös till gjorde. Jag vadade till knäna. Ebba är nog som jag var som liten, vilel aldrig gå upp så jag fick till slut bära upp en unge som inte riktigt badat klart ännu. Solen sken och nu är det verkligen sommar.

Själv uppvaktades jag med en picknickväska med kyldel, supersmart, samt en matchande picknickfilt. 
Hej sommar på badstranden!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...