onsdag 14 maj 2014

Onsdag

Åkte från jobbet 15:45 idag och det verkar vara det magiska klockslaget i Göteborgs rusningstrafik, ingen kö och redan 16:20 kunde jag kila in på förskolegården och hämta min lilla skatt. En liten gullis som kom cyklandes på en trehjuling och mötte mig. Det har hon lärt dig helt själv på föris, stolt man blir, och snopen. Vi som inte ens hunnit köpa nån trehjuling åt henne. Så innan fem var vi hemma idag. Otroligt skönt, måste nog ta kraft och genomföra beslut om att gå ner till 85-90% till hösten, att vara hemma så mycket tidigare är himlans skönt. Och barnet mycket mer harmoniskt och piggare. Mamman med. Efter middagen, ris med bön/ärt/majsröra resp kycklingklubba så lyckades jag få med Ebba ut henne en liten stund för lek. Också det så värt att hinna komma ut lite innan nattningen. Men efter att Ebba ramlat och slagit knät på rutschkanan så hamnade vi inne igen. Så nu myser vi med filt i soffan, hon med Diego på iPaden och uppkrupen mot mig. Och jag snuffsar henne i håret medan jag bloggar. Vardag. Fin eftermiddag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...