torsdag 22 maj 2014

Nu är den här! Sommaren!

Ojojoj vilken galet varm dag vi haft idag. Jag klagar inte på sommarvärmen ute, men på den dallrande luften inne i glashuset jag jobbar i. För självklart så valde ventilationen såklart att dö just den dagen när det var 28 grader ute och strålande solsken.  

Hämtade upp make och barn när jag kom hem. Vi fyllde bilen med filt, handdukar och badkläder. Beställde pizza (orkade inte laga mat idag) och plocka upp den på vägen mot en av badplatserna vid Sävelången.

Middag ute. Pizza dessutom! Lycklig mamma å rätt nöjd unge med för den delen.

Nån vidare värme var det då inte men Ebba marscherade om och om igen ut med vattnet till armhålorna för att hämta vatten med hinken. Andreas fega och satt i strandkanten och tittade på.


Åh ser framför mig hur jag de dagar det är gott väder förbereder både bad och kvällsmatspicknick så jag och min lilla badtjej kan åka direkt från föris till nån av alla badsjöar vi har i närheten. Hej sommaren du är så välkomnen!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...