måndag 19 maj 2014

Helgen med social jackpot

Vilken härlig helg vi hade jag å min lilla skruttelina. Vi inledde med att åka till mormor och morfar i fredags och där var även kusin Tuva. Lycka! Det bjöds på middag i trädgården, älskar att sitta ute och äta i grönskan hos mina föräldrar. Och sen tog vi med oss varsin glass till lekplatsen.
Glass, kusin och lekplats kan man ha det bättre?

På lördagen slöa vi bort hela förmiddagen, Ebba kollade på sin älskade Diego på iPaden, jag diska, duscha och låg i soffan med en kaffe. Men sen blev det action. Vi åkte in till Göteborg och strålade samman med picknickfiltar med Emma, Liza, Linda och Ulrika. Och barnen. Lekte på lekplats och hejade på de vi kände som skulle springa varvet. Det blir lite lätt split vision att göra nått med barn. Prata lite vuxen snack, kika över axeln att stumpan är där jag tror hon är, sen springa ikapp liten som har väldigt mycket spring i benen numera. Solen gassa och det var sommarvarmt. Vi käkade glass och hade det skoj.
Frågan var om det var roligare å veva med linan som markerar banan än att heja. Ebba sa "De måste skynda sig" och undrade sedan varför alla sprang.

Sen for jag och Ebba hem till Ulrika och Dante för grill, övernattning, mys och lek. Riktigt lyckat. Och när barnen somnat kunde jag och Ulrika sitta i kvällssolen på altanen med varsin drink. Najs. Efter frukost gick vi och lekte på en lekplats. 

Lyckan var total när det fanns en linbana (precis som hos Diego, favoriten på TV).



Våra små jämnåriga som träffades så ofta under mammaledigheterna hade inte setts på väldigt länge men det gick kanon. Dante hade massa roliga leksaker. Och en trehjuling. Men här leker de med småsten. 

På vägen hem köpte jag och Ebba trehjulingen som visades i bloggen igår. Och sen kikade Sofia förbi. Roligt med besök hemma här. Vi hejade på Ebba som cykla och käkade middag ihop. innan det var dags för mig att stoppa ner rn kvällstrött och skitig unge i bad och sen säng. Så kul att träffa så mycket vänner på en och samma helg. Vilken lyx! vilken helg!




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...