söndag 27 april 2014

Sicken skön helg

Andra helgen i rad då vi båda är lediga. Fy f*n va gött det är! Som balsam för själen att hänga med min fina lilla familj. Idag har vi fixat hemma med div bröllopsgrejer, shoppat skor, lagat mat, vattnat i trädgården, fikat hos mina föräldrar och bara myst och busat en hel massa ihop. Ebba är inne i en så himla glad, busig och go period nu, sjunger, trallar och babblar på aldrig långt från skratt när man är med henne.

Sommarvärmen består och det fortsätter att explodera i både naturen och trädgården. I min ena pallkrage har redan både rädisor och spenat kikat upp. Efter endast 7 dagar nedgrävda i myllan. Så himla kul. Och i min rabatt har båda mina klematis säkert vuxit en sisådär 15-20 CENTIMETER sen förra helgen. Jag är så himla pepp på strålande resultat i trädgården nu. Efter bröllopet ska jag plantera tomater och jordgubbar. Och fortsätta kampen mot mossan i gräsmattan. Och kanske göra nått åt ogräset i häcken.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...