söndag 20 april 2014

Att ladda om

Idag har hela jag, huvud, kropp och hjärta stått på laddning. Kan riktigt känna hur pulsen gått ner och stressnivåerna sänkts. En dag helt utan krav och måsten. Började med en skön morgon där hela familjen låg och drog sig i vår säng till 8:30 (prisa gudarna för iPad + viaplay). 

Till frukosten målade Ebba våra ägg.

Fina färger. Verkligen en glad påsk! Som inte helt neutral part i fallet måste jag berömma dem, tyckte de blev väldigt fina. /mvh stolta morsan

Solen strålade och strax före lunch åkte vi ut till havet på picknick med mina föräldrar och Andreas mamma med sällskap. 

Min mamma badade, och Ebba var inte sämre och badade glatt sina ben.

Hav, sol och värme med de man håller kär, kan man ha det bättre? 

På eftermiddagen fixade jag och Ebba i trädgården. Middag åt vi kvällssolen på altanen. Att fixa i trädgården är verkligen avkoppling. Idag planterade jag lite i två av pallkragarna; månadssmultron, persilja, dill, spenat, morötter och rädisor. Den tredje pallkragen ska jag sedan plantera jordgubbsplantor i. 

I år har vitsippor smugit sig in i vår trädgård. Lycka!


Avslutar kvällen mellan kök och Tv:n. Hyllningskonsert till The Beatles med bl.a.  Eurythmics, Good stuff!

EDIT: jag försökte i nästan tre timmar ladda upp detta inlägg innan det funka, så jag ger mig själv godkänt i bloggutmaningen blogg100 för detta. 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...