måndag 10 mars 2014

Hittat något jag glömt att jag gillat mycket och gillar det fortfarande mycket och igen



Ni vet när man är så trött att man borde gått och lagt sig för länge sen. Men eftersom benen somnat och man sitter på dem så orkar man inte ta sig i kragen och gå upp göra sig ordning för att sova. Då fastnar jag och börjar titta på gamla klipp på youtube. Känns väldigt smart och genomtänkt. Men kunde liksom inte låta bli att inte kolla in Zeigeist.

Det var så länge sedan jag såg Zeigeist. Jag var verkligen hooked på deras musik lyssade om och om igen. På min mp3-spelare(är det nån som har en sån idag?) Jag såg dem helt ovetande om vad som väntade på Arvika 2007 och blev helt förhäxad. Vilken show, vilken underbar musik. Bästa jag sett på väldigt länge. Och jag lyssnade på de få låtar som fanns att få tag på. Och sen släppte de en skiva till och hade en spelning på Storan 2008. Jag hade peppat och sett fram emot den som bara den ganska länge minns jag, men blev lite väl glad i hatten på förfesten för att verkligen kunna uppskatta den spelningen. Sen splittrades Zeigeist.

Jag saknar tiden för länge sen när jag faktiskt var ute och såg livemusik rätt ofta, ja ibland flera gånger i månaden. Nu var det typ Robbie Williams på Ullevi i somras senast, och ja det är en helt annan typ av spelning. Och annan typ av musik med för den delen. Livet har helt klart sina olika steg och faser och jag hämtar glädje i annat. Men det är tur jag kan hitta tillbaka till detta och minnas. Och ikväll så hitta jag de här två klippen. De har verkligen gått mig förbi. Så olika deras andra live-framträdanden som mer var som konstinstallationer möter teater. Där musiken nästan hamnade i bakgrunden. Här är de liksom bara sig själva och musiken. Åh. Underbara versioner av två av mina favoritlåtar med dem. Varsågoda att njuta.



Och om någon faktiskt orkade kolla på någon av videosarna får ni en guldstjärna. 
Om ni dessutom säger vad ni tyckte i kommentarsfältet får du två guldstjärnor till.
Om någon bryr sig om guldstjärnor vill säga.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...