tisdag 25 mars 2014

Vårkvällar


Idag hämtade farmor Ebba på förskolan. Och jag kunde sitta kvar och jobba ikapp. Skönt. Om det är nått jag saknar från livet före barn är det just det, att vara fri att sitta kvar på jobbet och beta av när det är mycket att göra. Eller vara lite fri och spontan och kunna åka iväg lite oplanerat direkt efter jobbet för att handla, träna eller hitta på skoj grejer. Nu är det stress hem för att hämta på föris.

När jag styrde hemåt vid halvsjusnåret ikväll var det en rödorange solnedgång och så ljust! Härligt! Tänk nu är det snart så ljust att man kan gå ut en sväng och leka lite på lekplatsen hemma här efter middagen innan det är dags för nattningen. Dessa ljusa vårkvällar ger så mycket energi till mig. Och jag får en längtan att komma ut i våren och grönskan för att röra på mig. Åh hej våren vad du är välkommen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...