fredag 7 mars 2014

Tjejdag

Förskolan hade stängt för studiedag idag. Eftersom jag ska fara en himla massa med jobbet närmsta tiden så tog jag denna hemmadagen med glädje. Andreas for till jobbet innan vi vaknade, var hemma och vände efter jobbet innan han åkte på grabbkväll. 

Vi tjejer har haft en supermysig dag. så kul att hänga med min lilla tjej. Hon pratar och pratar och säger så mycket kul grejer. Vi hade en lugn morgon, låg och drog oss i sängen och titta på Dora. Nå ja en av oss blundade och slumrade lite medan den andra tittade. Sen efter lugn frukost vid köksbordet och lite tvätt och soffhäng åkte vi till Lerum. 

Köpte en begagnad jeanskjol till Ebba. Var på biblioteket och lånade senaste bokklubbsboken, nya ljudböcker och några barnböcker. En sväng på bolaget för påfyllning i vinhyllan. En sväng på Lidl där jag bl.a. handlade småsmå flaskor att ha till en grej på bröllopet. Kom hem med lite vårblommor att sätta i kruka utanför dörren med. Ge mig vår vår vår!

Ebba somna i bilen hem och sen käka vi gnocci till lunchmiddag jag med bönsallad och Ebba med sin älskade prinskorv. Vi lekte ute en bra stund i blåsten. Andreas kom hem och överraskade oss i kioskleken. 

På kvällen blev det lite Dora igen. Och massa spelande på iPaden, den har varit trasig ett tag, men nu hade vi äntligen hittat en firma som kunde byta glaset till ett nytt. Nu sover Ebba och jag ska leta reda på nån okomplicerad romantisk komedi på viaplay och mysa med filt, ett glas vitt vin och kanske lite vitlöksoliver. Ute blåser och spöregnar det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...