lördag 1 mars 2014

Shopping å burgare

Idag har vi varit inne i Göteborg. Gått i affärer med Faster Nåår och Tilde. Ebba tycker det är ganska kul att gå i affärer faktiskt. Så det gick kanon.

I veckan kissade Ebba på pottan för första gången. Då lovade vi henne att få åka till Jöteboj och välja egna trosor. Här langar hon stolt upp de nyss utvalda trosorna en efter en. 

Att åka spårvagn är väldigt kul för en liten lantis. Här är vi på väg mot Holy Cow för hamburgerbonanza. Dit kom också Andreas och vi käka restaurangmiddag ihop. Mums! Gick rätt bra det med. 

Att vänta på maten var däremot inte så kul, trots pixiböcker och papper & kritor. Tur kusin Tilde var med. 

Shopping till lillan. Och då har jag redan köpt tre klänningar denna veckan. Hoppla! Och vårjacka köpte jag ju en för bara några veckor. Men en marinblå med  vita prickar, vem kan motstå? Inte jag i alla fall. Och ett gäng t-shirts behövs för de från förra sommaren är små. Här valde Ebba själv ut den enfärgade ljusblå. Kul. Favoritfärgen just nu är verkligen blått. Och så alla trosor som Ebba mer eller mindre valde själv. Hon nådde bara nedersta raden, hade blivit många lika om jag inte hjälpt till lite. I övrigt skrämmande mycket rosa på trosorna, tror jag hittade ett par utan spår av rosa, och då fanns det säkert 25 olika att välja bland.



Själv fick jag köpt mig en superskön långärmad race marine tröja. Så nöjd. Har redan bett Andreas att köpa mig en till men i annan färgkombination. Notera katten som alltid ska va med som smugit sig in längst ned i bild. Hihi gullkatt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...