lördag 29 mars 2014

Så stod hon där i ett gathörn med ett sovande barn i famnen

Betyget på en riktigt bra och rolig mamma-dotter-dag. Hon nära på somnar där hon står lutad mot mitt lår. Lyfter upp henne och ögonen sluts. Klockan är strax efter fem på eftermiddagen och vi står och väntar på att pappan ska sluta jobbet så vi kan åka hem och äta pizza. Det kan komma att bli en intressant kväll/natt det här. 

Dagen har varit riktigt skön och bra. Lång frukost och morgonTV-mys. Ute och lekt i vårväder. 17 grader idag! Och jag har sett både utslagna vitsippor och citronfjätil. Sen åkte vi till Blomsterlandet och köpte massa skoj grejer till trädgården. Ebba fick välja lite blommor och tyckte det var väldigt kul. Vi for sen till min brorsan och Liza för födelsedagsfirande. Syrran med familj var också där och efter lunch så togs kaffet med till en lekplats där ungarna röjde loss ordentligt. Aaaah vårsol och värme! Underbart! Så kul att umgås med mina syskon, glad att vi har varandra, att de bor så nära och att de är de de är. Om jag igår tala om mina fantastiska päron så får jag idag berömma dem för mina fina underbara syskon. Syrran å brorsan är också fantastiska!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...