lördag 22 mars 2014

Lördag

Medan Andreas och Eleonor gjort ett tungt jobb och kört till Tyskland över dagen för att köpa alla drycker till bröllopet så har jag och Ebba haft en heldag med min mamma. Vi tog tåget in till Göteborg på förmiddagen. Sen var vi runt till massa guldaffärer och juvelerare. Och kors i taket. Jag har beställt min ring. En ring som inte alls är en sån jag tänkt på dessa tre år som förlovad, utan en ring jag bara föll för direkt, men tyckte var för dyr, men sen hittade till lägre pris hos en annan guldsmed. Och efter en månads velande och funderande slog jag idag till. 14 april är den klar för avhämtning. 

Det skulle kunna vara en av dessa tre ringar som ska få den äran att bli bästakompis med ringen längst till vänster. Men det skulle kunna va en annan med. Om några veckor får ni se vilken det blev...

Ebba är en underbar brud att hänga med, så glad, nyfiken och tålmodig. Vi var fem timmar på stan och inget gnäll eller pip. Och som den förortsunge hon är fascineras hon av allt kul som finns i stora stan. Åka rulltrappa är fasligt kul till exempel. Spårvagnar står också högt i kurs.

Vi tog en fika på Evas Paley och kolla vilken underbar tapet de hade... Åh vill ha!! 

Sen tog vi pendeltåget hemåt igen. Men klev av och följde med hem till mina föräldrar och blev bjudna på smaskig middag.

Och Ebba och morfar läste saga i deras nyrenoverade jättefina allrum. Sen fick vi skjuts hem. Ebba sover nu och jag är helt slut. Men ska röja upp lite i hemmet inför Tysklandsresenärernas hemkomst. 




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...